Vārda dienu svin: Karīna, Gaits

ikskile fbikskile twitterikskile youtube  lv en ru

1863eb918da56356c85cafd392eb74c7

ESF projekts «Profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu dalība darba vidē balstītās mācībās un mācību praksēs uzņēmumos» Nr. 8.5.1.0/16/I/001

Mērķis: Palielināt kvalificētu profesionālās izglītības iestāžu audzēkņu skaitu pēc to dalības darba vidē balstītās mācībās vai darba devēja vadītās praktiskās mācībās un mācību praksēs.

Finansējuma saņēmējs: Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK)

Sadarbības partneri: Profesionālās izglītības iestādes (PII) un uzņēmumi (komersants, iestāde, biedrība vai nodibinājums)

Īstenošanas termiņš: 2017.gada 27.janvāris – 2023.gada 31.augusts

Atbalsta mērķa grupa: izglītības iestāžu izglītojamie, kas mācās profesionālās vidējās izglītības un arodizglītības programmās

PROJEKTA atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas:

  1. Darba vidē balstītu mācību īstenošana profesionālajā izglītībā – uzņēmumā un pie amata meistara:

Fiksēto izmaksu segšana – līdz 225 EUR apmērā uz vienu projektā iesaistīto izglītojamo mācību gadā (apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem, civiltiesiskā apdrošināšana, individuālie aizsardzības līdzekļi, obligātās veselības pārbaudes, vakcinācija);

Mainīgo izmaksu segšana – līdz 70 EUR mēnesī uz vienu audzēkni - 100 izglītojamiem gadā (transports un dienesta viesnīca);

Kompensācija uzņēmējam par DVB mācību vadītāja nodrošināšanu vienam DVB mācībās iesaistītajam izglītojamam – līdz 224.48 EUR mēnesī (1.22 euro/h par 1 audz./mēn.);

Kompensācija PII par DVB mācību iesaistītā viena izglītojamā izdevumu pamatojošās dokumentācijas apkopojumu, uzglabāšanu un maksājumu veikšanu – līdz 20.76 EUR par projektā iesaistīto izglītojamo vienā mācību gadā.

  1. Kvalifikācijas prasībām atbilstošu praktisko mācību un mācību prakses īstenošana uzņēmumā vai sadarbībā ar uzņēmēju profesionālās vidējās izglītības un arodizglītības programmu apguvē:

Fiksēto izmaksu segšana – līdz 225 EUR apmērā uz vienu projektā iesaistīto izglītojamo mācību gadā (apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem, civiltiesiskā apdrošināšana, individuālie aizsardzības līdzekļi, obligātās veselības pārbaudes, vakcinācija);

Mainīgo izmaksu segšana – līdz 80 EUR mācību gadā vienam izglītojamam (transports un dienesta viesnīca);

Kompensācija uzņēmējam par atbilstošas mācību prakses un praktisko mācību nodrošināšanu – līdz 120 EUR apmērā uz vienu praktikantu vienā iesaistes reizē (14.22 eur/kalendārā ned.)

Kompensācija PII par mācību praksē iesaistītā viena izglītojamā izdevumu pamatojošās dokumentācijas apkopojumu, uzglabāšanu un maksājumu veikšanu – līdz 20.76 EUR par projektā iesaistīto izglītojamo vienā mācību gadā.

Kontaktinformācija:

Projekta vadītāja: Jolanta Vjakse, e-pasts: jolanta.vjakse@lddk.lv , 29471150

DVB apakšprojekta vadītāja: Sanita Bērziņa, e-pasts: sanita.berzina@lddk.lv , 22338862

Prakšu apakšprojekta vadītājs: Andrejs Bušenko, e-pasts: andrejs.busenko@lddk.lv , 28347877

Konkursa „Eksporta un inovācijas balva 2017” otrajā kārtā izvirzīti 30 uzņēmumi

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa „Eksporta un inovācijas balva 2017” četrās kategorijās iesniegti 107 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. Noslēgusies konkursa pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana, un konkursa 2. kārtai ir izvirzīti 30 uzņēmumi.

Saskaņā ar konkursa nolikumu, iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi, un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrā kārta ietver uzņēmumu apmeklējumus un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, kā arī intervijas ar uzņēmējiem.

Konkursa kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" lielo un vidējo komercsabiedrību grupā, apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti sekojoši uzņēmumi:

  • DAIĻRADE KOKS, SIA (mēbeļu ražošana)
  • DARDEDZE HOLOGRĀFIJA, SIA (poligrāfija)
  • ICOTTON, SIA (mitro salvešu, vates disku, autiņu, vates kociņu ražošana)
  • LAUMA FABRICS, LSEZ SIA (tekstilmateriālu ražošana)
  • NEWFUELS, RSEZ SIA (kokskaidu granulu ražošana)
  • SANARE-KRC JAUNĶEMERI, SIA (medicīniskā rehabilitācija)
  • ZIEGLERA MAŠĪNBŪVE, SIA (gatavo metālizstrādājumu, lauksaimniecības tehnikas ražošana)

Konkursa kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" mazo komercsabiedrību grupā, apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti sekojoši uzņēmumi:

  • AGGREGARE, SIA (mulčas un kūdras produkcijas ražošana)
  • BRAIN GAMES PUBLISHING, SIA (galda spēļu ražošana)
  • CROSSCHEM, SIA (adBlue autoķīmijas ražošana)
  • GLEAR, SIA (čipsu ražošana)
  • JAUDA KOKS, SIA (impregnētu koka balstu ražošana)
  • PĒRNES L, SIA (čipsu ražošana)
  • PHARMIDEA, SIA (farmaceitisko preparātu ražošana)
  • PURENN, SIA (ekoloģisku tīrīšanas, mazgāšanas un ķermeņa kopšanas līdzekļu ražošana)
  • SNORES, SIA (mēbeļu ražošana)
  • TELE TEXTILE LATVIA, SIA (ģeotekstila ražošana)
  • WUNDER LATVIA, SIA (IT digitālie risinājumi)
  • ZABBIX, SIA (IT uzraudzības risinājumi)

Konkursa kategorijā "Importa aizstājējprodukts", apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti sekojoši uzņēmumi:   

  • BALTICFLOC, SIA (EKO granulas mājdzīvniekiem)
  • BRAIN GAMES PUBLISHING, SIA (galda spēle “Ice Cool”)
  • CROSSCHEM, SIA (autoķīmijas šķidrums "AdBlue")
  • GLEAR, SIA (Jersika’s čipsi)
  • KROGZEME, SIA (upeņu stādi)
  • MARGRET, SIA (konfekšu asorti)
  • PURENN, SIA (ekoloģiski tīrīšanas, mazgāšanas un ķermeņa kopšanas līdzekļi)
  • VALMIERMUIŽAS ALUS, SIA (rabarberu zelteris „Gardu muti”, kviešu alus)

Konkursa kategorijā "Inovatīvākais produkts" (tai skaitā rūpnieciskais dizains), apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti sekojoši uzņēmumi:

  • ATLAS AEROSPACE, SIA (Atlas PRO droni, Blue-J bezpilota lidaparāts, Atlas Nest viedā dokstacija)
  • BRAIN GAMES PUBLISHING, SIA (galda spēle “Ice Cool”)
  • GLEAR, SIA (Jersika’s čipsi)
  • GROGLASS, SIA (UV starus bloķējošs, anti-reflektīvais stikls)
  • LATVIJAS VALSTS MEŽI, AS (LVM GEO platforma)
  • MARGRET, SIA (vītinātās medījumu gaļas produktu līnija, Medījumu gaļas konservi)
  • OVERLY, SIA (papildinātās realitātes platforma)
  • SCHAEFFLER BALTIC, SIA (ātrgaitas jonu-plazmas magnetronās izputināšanas iekārta "Naco-600")
  • SLYFOX, SIA (automobiļu koplietošanas pakalpojumi)
  • SNORES, SIA (Bērnu kāpslītis - galdiņš)
  • TELIA LATVIJA, SIA (Telia Cloudy CDN videoplatforma)
  • VALMIERMUIŽAS ALUS, SIA (Valmiermuižas gaišais degalus)

Titula „Eksporta čempions” pretendentus žūrijas komisija izvirzīs no Latvijas lielāko eksportētāju vidus, pamatojoties uz eksporta datiem un ieguldījumu ilgtspējīgas izaugsmes nodrošināšanā.

Konkursa „Eksporta un inovācijas balva” mērķis ir paust atzinību un godināt Latvijas komersantus, kas sasnieguši labus rezultātus, gan radot jaunus un eksportspējīgus produktus, gan nodrošinot vietējo tirgu ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem.  Ikviens uzņēmums, kas sasniedzis labus eksporta rezultātus, izstrādājis inovatīvu produktu vai kura prece ir nopietns konkurents importa ražojumiem, var kļūt par piemēru citiem Latvijas uzņēmumiem.

Veiksmīgākie konkursa dalībnieki saņems naudas balvu darījuma braucienu apmaksai vai reklāmas laukumu kādā no LIAA izdevumiem, kā arī tiesības izmantot „Eksporta un inovācijas balvas 2017” laureāta zīmi savos mārketinga materiālos un uz produkta iepakojuma.

Šogad konkurss notiek jau trīspadsmito gadu pēc kārtas.

Konkursa „Eksporta un inovācijas balva 2017” laureāti tiks paziņoti svinīgā ceremonijā 2017. gada 7. decembrī, kad visus dalībniekus sveiks konkursa patrons, Valsts prezidents Raimonds Vējonis.

Ar visiem konkursa „Eksporta un inovācijas balva” dalībniekiem var iepazīties mājas lapā: eib.liaa.gov.lv

Informācija medijiem!

No šī gada 13. oktobra konkursa „Eksporta un inovācijas balva 2017” žūrijas komisija uzsāks otrajai kārtai izvirzīto uzņēmu apmeklējumus klātienē, kur laipni tiek aicināti arī mediju pārstāvji. Sīkāku informācija par uzņēmumu apmeklējumu laikiem var saņemt LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļā, tālrunis: 67039472, e-pasts: prese@liaa.gov.lv.

LIAA Sabiedrisko attiecību nodaļa

Samaksājot nodokļu pamatparādu, iespējams atbrīvoties no nokavējuma un soda naudas

Lai nodokļu maksātājiem atvieglotu radušos nodokļu parāda slogu, laikā no 2017. gada 1. oktobra līdz 2018.gada 2.janvārim aicinām ikvienu, kam izveidojies nodokļu parāds, pieteikties VID uz atbalsta pasākumu. Tas paredz nokavējuma un soda naudas pilnīgu dzēšanu ar nosacījumu, ka ne vēlāk kā līdz 2019.gada 31.decembrim tiek samaksāts nodokļu pamatparāds. Atbalsta pasākuma var pieteikties gan privātpersonas, gan komersanti. Tas atteicas uz visiem nodokļu veidiem, izņemot nekustamā īpašuma nodokli un solidaritātes nodokli, neatkarīgi no tā, par cik senu laika posmu nodokļu parāds izveidojies. 

Ikviena fiziskā persona var pieteikties atbalsta pasākumam, norādot to nodokļu pamatparāda summu sadalījumā pa nodokļu veidiem, kāds tai ir pēc stāvokļa uz pieteikuma iesniegšanas dienu.

Savukārt ikviena juridiska persona var pieteikties atbalsta pasākumam, norādot nodokļu pamatparāda summu sadalījumā pa nodokļu veidiem, kas nepārsniedz nodokļu pamatparāda apmēru pēc stāvokļa 2017. gada 1. jūnijā un nav samaksāta līdz dienai, kad iesniegts iesniegums par pieteikšanos atbalstam.

  • personīgi vēršoties jebkurā VID klientu apkalpošanas centrā;
  • izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz e-pasta adresi vid@vid.gov.lv;
  • sūtot pa pastu uz adresi: Valsts ieņēmumu dienestam, Talejas ielā 1, Rīgā, LV-1978.

Iesniegumā nodokļu maksātājs norāda atbalsta pamatparāda summu, nodokļu veidus, uz kuriem piesaka atbalstu, un cik mēnešu laikā apņemas to samaksāt. Atbalsta pamatparādu var sadalīt vienādās daļās, un tas ir maksājams reizi mēnesī. Samaksas termiņš var tikt pagarināts līdz 24 mēnešiem, bet ne ilgāk kā līdz 2019.gada 31.decembrim.

Tiem nodokļu maksātājiem, kuri nebūs noteiktajos termiņos maksājuši noteiktos maksājumus saskaņā ar nodokļu pamatparāda nomaksas grafiku, lēmums par atbalsta piemērošanu tiks atcelts un nodokļu parāds pilnā apmērā (ieskaitot nokavējuma un soda naudas) tiks piedzīts bezstrīdus kārtībā.

Vēršam uzmanību, ka piedalīties atbalsta pasākumā nav tiesību šādos gadījumos:

  • ja attiecībā uz nodokļu maksātāju ir pieņemts lēmums par tā saimnieciskās darbības apturēšanu;
  • ja nodokļu maksātājs izslēgts no VID Pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra;
  • ja kāda no nodokļu maksātāja amatpersonām ir iekļauta riska personu sarakstā vai nodokļu maksātāja adrese ir iekļauta riska adrešu sarakstā;
  • ja attiecībā uz nodokļu maksātāju tiesa ar nolēmumu ir pasludinājusi maksātnespējas procesu.

Šo atbalsta pasākumu nepiemēro arī tiem nodokļu maksātājiem, attiecībā uz kuru parādiem savulaik jau tika pieņemti lēmumi saskaņā ar 2012.gada Nodokļu atbalsta pasākuma likumu, ja šie lēmumi joprojām ir spēkā un kuru izpildi VID joprojām uzrauga.

VID informēs juridiskās personas par atbalsta pasākumu ar EDS starpniecību, bet fiziskajām personām nosūtīs vēstules, izmantojot VID rīcībā esošo nodokļu maksātāju kontaktinformāciju.

Nodokļu maksātāji, kuri vēlēsies noskaidrotu nodokļu pamatparāda, nokavējuma naudas un soda naudas apmēru uz pieteikuma iesniegšanas dienu, to varēs precizēt VID EDS. Fiziskās personas, kuras nav EDS lietotāji, informāciju par savu nodokļu pamatparāda apmēru varēs iegūt, sazinoties ar VID speciālistu, kurš norādīts VID nosūtītajā vēstulē.

Atbalsta pasākumu nokavējuma naudas un soda naudas dzēšanai nosaka Nodokļu maksātājiem nokavējuma naudas un soda naudas dzēšanai paredzētā atbalsta likums.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 6712000, izvēloties pirmo tēmu „Nodokļi”, konsultēties klātienē ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī uzdot savu jautājumu VID mājaslapas sadaļā „Kontakti/Uzdot jautājumu VID”. Plašāka informācija par nodokļu atbalsta pasākumu, kā arī iesnieguma veidlapa pieejama VID tīmekļa vietnē sadaļā „Nodokļi/Noderīgi/Nodokļu parādi”.

Informāciju sagatavoja:

Evita Teice-Mamaja

VID Sabiedrisko attiecību daļa

UZSĀKTA PĒDĒJĀ PIETEIKUMU PIEŅEMŠANA LIAA OGRES BIZNESA INKUBATORĀ ŠAJĀ GADĀ

Šobrīd turpinās projektu pieņemšana Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Ogres biznesa inkubatorā. Dalībai inkubatorā ir iespējams pieteikties reizi ceturksnī – attiecīgi interesentu pieteikumus inkubators 4. kārtā pieņem līdz 2017. gada 22. septembrim un plānotais konsultatīvās komisijas sēdes datums par uzņemšanu inkubatorā ir š.g. 6.oktobris. Dalībai pirmsinkubācijā ir iespējams pieteikties visu laiku.

Ogres biznesa inkubatora mērķis ir atbalstīt jaunu un konkurētspējīgu komersantu izveidi un attīstību Ogres, Lielvārdes, Ķeguma, Ikšķiles, Salaspils, Ropažu un Stopiņu novados, bezmaksas nodrošinot biznesa ideju autorus un jaunus komersantus (ne vecākus par 3 gadiem) ar uzņēmējdarbības uzsākšanai vai idejas attīstīšanai nepieciešamo vidi, konsultācijām, specifiskām apmācībām un mentoru atbalstu, bet ne tikai.

Inkubatorā iespējams izmantot divu veidu atbalsta modeļus: pirmsinkubācijas atbalstu un inkubācijas atbalstu.

-          Pirmsinkubācijas atbalsta ietvaros idejas autoriem (fiziskām vai juridiskām personām) 6 mēnešus bezmaksas ir iespējams izmantot inkubatora koprades telpas, aprīkojumu, saņemt nepieciešamās konsultācijas, apmācības un mentoru atbalstu, vēlāk jau pretendējot uz inkubācijas atbalstu.

-          Inkubācijas atbalsta ietvaros (papildus iepriekš minētajam) inkubatora dalībniekiem ir iespēja saņemt 50% līdzfinansējumu biznesa attīstībai nepieciešamo pakalpojumu iegādei, piemēram, grāmatvedībai, telpu nomai, dizainam, mārketingam, tehnoloģiskajām konsultācijām un prototipu izstrādēm, sertificēšanai, laboratoriju izmaksām, u.c., tāpat arī pretendēt uz grantu (ar 50% līdzfinansējumu) līdz 10.000,00 EUR apmērā specifiskiem pakalpojumiem un līdz 5.000,00 EUR apmērā aprīkojuma iegādes izmaksu segšanai.

Vairāk informācija par uzņemšanu biznesa inkubatorā pieejama LIAA mājas lapā šeit.

Lai palīdzētu pieteikuma veidlapu aizpildīšanas procesā, atbildētu uz neskaidriem jautājumiem, interesenti, iepriekš piesakoties (zvanot pa tālruni +371 62400902 vai rakstot uz e-pastu ilze.linkuma@liaa.gov.lv.), laipni gaidīti 13. septembrī no 8:30 līdz 17:00 uz info dienu Ogres biznesa inkubatora telpās (Akmeņu ielā 47, Ogrē), 11.septembrī no plkst. 14:00-17:00 Salaspilī (Līvzemes ielā 8, 1.stāva pārrunu telpā) un 12.septembrī no plkst. 10:00-12:00 Ikšķilē (Peldu ielā 22).

LIAA biznesa inkubatori tiek finansēti projekta "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators" ietvaros.

Informāciju sagatavoja Ilze Linkuma, LIAA Ogres biznesa inkubatora vadītāja.

                                                                          

LIAA Ogres biznesa inkubators

Akmeņu iela 47, Ogre, LV-5001, Latvija

Tālrunis: 62400902

e-pasts: ilze.linkuma@liaa.gov.lv

Darba laiks: darbdienās 8.30–17.00

Attēlu rezultāti vaicājumam “facebook logo”@LIAAOgresBI

Aicina pieteikties uzlecošo eksporta zvaigžņu konkursam “Rising Stars”

Pašmāju eksporta atbalsta kustība “The Red Jackets” izsludina pieteikšanos “Rising Stars” jeb uzlecošās eksporta zvaigznes konkursam. Turpinot iepriekšējos gados aizsākto iniciatīvu, “The Red Jackets” vēlas mobilizēt jaunos eksportētājus un noteikt nākamos 10 “Rising Stars” titula ieguvējus, kas pievienosies tādiem iepriekš apbalvotiem uzņēmumiem kā Infogr.am, Brain Games, An&Angel un citiem. Uz “Rising Stars” nomināciju var pretendēt jebkurš uzņēmums, kas piegādā savas preces vai pakalpojumus ārzemju patērētājiem, taču vēl nav sasniedzis 1 miljonu eiro apgrozījumu eksportā.

“The Red Jackets” pārstāv ideju, ka, atbalstot jaunos eksportētājus, tiek radīta iedvesma arī citiem Latvijas uzņēmumiem. Šogad konkursa atlase norisināsies septembrī, lai jau drīz pēc tam, 19. oktobrī notiekošajā “Eksporta Izcilības forumā”, varētu godināt Latvijas uzlecošās zvaigznes. Tās ietvaros tiks meklēti Latvijas radošākie, tehnoloģiskākie un inovatīvākie uzņēmumi. Konkursa pieteikuma anketa pieejama tiešsaites adresē ej.uz/RisingStars2017. Pieteikšanās termiņš ir 28. augusts, kam sekos tālāk izvirzīto dalībnieku klātienes prezentācijas. To laikā žūrija izvēlēsies 10 spēcīgākos finālistus, kuri iegūs 2017. gada “Rising Stars” titulu.

Inese Andersone “The Red Jackets” dibinātāja: “Latvijā ir daudz jaunu un dinamisku uzņēmumu, kas pārliecinoši startē eksporta tirgos. Šie ambiciozie un drosmīgie biznesi iedvesmo arī pārējos uzņēmējus un pierāda, ka enerģijai un entuziasmam ir ļoti liela loma veiksmīgā uzņēmējdarbībā. “Rising Stars” konkurss ir būtisks solis ceļā uz zīmola tālāku attīstību, savukārt “Rising Stars” titula ieguvēji jau gadiem ir Latvijas ekonomikas inovāciju un radošuma spogulis”.

Artūrs Karlsons, ALTUM Eksporta garantiju departamenta vadītājs:Latvija ir maza valsts, taču dižu to padara tās cilvēki. “The Red Jackets” ir cilvēku kustība. Mani uzrunā, ka tā palīdz celt mūsu eksportētāju ambīciju līmeni, māca ļoti racionāli izvērtēt zīmola potenciālu un gudri atrast savu nišu pasaules tirgos. Tieši tāpēc ALTUM ar prieku atbalsta “The Red Jackets” ideju arī šogad, valsts simtgadi ieskandinot.”

Jevgēnijs Lipinskis, uzņēmums Vizulo eksporta menedžeris: ””Rising Stars” tituls mūsu uzņēmumam deva papildus pārliecību sasniegt augstākus mērķus un virzīties uz aizvien jauniem tirgiem. Neapšaubāmi katra iegūtā godalga stiprina uzņēmuma garu un palīdz novērtēt ieguldīto darbu gan uzņēmuma iekšienē, gan starptautiskā līmenī.”

“The Red Jackets” kustību ir izveidojuši domubiedri, kam rūp Latvijas eksports un valsts tēls ārvalstīs. Kustību un Latvijas eksporta izcilniekus atbalsta “BaltCap”, “ALTUM”, “EcoBaltia”, “BDO Latvia”, Gateway&Partners. Tās partneru un draugu vidū ir vairākas tādas valstiskas un nevalstiskas organizācijas kā LTRK, LDDK, Ārlietu ministrija, Latvijas Institūts, “SSE Riga”, DDB Latvia, turklāt kustībai ik gadu pievienojas aizvien vairāk partnerorganizāciju un atbalstītāju.

Papildus informācija:

Līva Stūrmane

Kustība “The Red Jackets” 
+371 29265627

Vairāk rakstu...

Jaunākās foto galerijas