Ikšķiles vidusskolā aizvadīta reto valodu diena

valodas

10.oktobrī Ikšķiles vidusskolā žurnālistikas un multimediju pulciņa dalībnieki sadarbībā ar LU Humanitāro zinātņu fakultāti rīkoja reto valodu dienu, kuras laikā skolēniem bija lieliska iespēja iepazīt korejiešu, arābu, turku, grieķu, japāņu valodu burvību. Pasākumā piedalījās arī Turcijas vēstniecības Latvijā pirmais padomnieks Džemals Erbajs.
Tā ieskaņā projekta iniciatore skolotāja Ieva Rasima atklāja, ka viņu kā pedagogu vienmēr ir interesējusi atgriezeniskā saite un cik jēgpilns ir pasākums, vai darbs, ko dara. Skolotāja, veidojot šo pasākumu, cer, ka skolēni arī pēc gadiem  atcerēsies kaut nedaudz no tā, ko reto valodu dienā būs uzzinājuši un apguvuši.
Arī direktores vietniece Diāna Ganiņa aicināja novērtēt valodas: “Esmu pārliecināta, ka katra valoda ir kā vesela pasaule. Esmu priecīga, ka mums ir sagatavotas valodu darbnīcas, kuras ļaus skolēniem ieskatīties sešās dažādās pasaulēs. Valoda ir kultūras un pasaules skatījuma pamatu pamats. Viena no valodas sastāvdaļām ir arī zīmes. Piemēram, fasādē uz mūsu skolas virsraksta ir attēlota latviešu zīme - Jāņa zīme, kas simbolizē izaugsmi un auglību. Kopš šī zīme rotā mūsu skolas fasādi skola ir augusi skaitliski un mainījusies. Zīmes mums palīdz atrast ceļu un nes savu svētību.” Turpinot šo tēmu, kopā ar tika nodziedāta latviešu tautasdziesma “Pie Dieviņa gari galdi”.

valodas

valodas

valodas

valodas

Klātesošos uzrunāja Turcijas vēstniecības Latvijā pirmais padomnieks Džemals Erbajs, kurš sniedza īsu ieskatu par Turciju, tās attīstību un turku valodas īpatnībām, demonstrējot arī īsfilmu. Savukārt LU HZF Āzijas studiju nodaļas pasniedzēja, arābistikas eksperte Ingrīda Kleinhofa rādīja prezentāciju “Kam vajadzīga arābu valoda Latvijā?”. Viņa uzsvēra, ka valodu prasmes skolēniem nākotnē var sniegt lieliskas karjeras iespējas ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē. Pasākuma pirmās daļas noslēgumā LU studenti piedāvāja skolēniem piedalīties atraktīvā valodu atpazīšanas testā, izmantojot viedtālruņus un pieslēdzoties vietnei Kahoot.
Pēc tam skolēni devās uz valodu darbnīcām, kurās LU studenti iepazīstināja ar korejiešu, arābu, turku, grieķu, japāņu valodas pamatiem. Skolēni uzzināja gan par alfabētu, gan mācījās rakstīt savu vārdu kādā no retajām valodām, gan iepazina valsts  kultūru.
Tiek uzskatīts, ka valoda ir durvis uz kultūru un cilvēkiem, tādēļ pasākuma rīkotāji aicināja skolēnus apgūt valodas, rodot iespēju ne tikai uzzināt daudz jauna par dažādām valstīm, bet arī veidot savu karjeru.

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas

valodas